a chance to get back up

skulle ut och hackecantra jörgen med de andra små ungjävlarna, och bestämde mig för att testa banan.
jag landade på exakt samma ställe som jag gjorde förra gången jag flög av där. lite pinsamt då jag inte ens flög av, utan lite mer.. gled av, lite sådär småsexigt, innan jag stönar till, reser mig upp och försöker ta reda på vilket håll hästen sprang. det är inte det lättaste att springa efter i ridskor, tubsockar, långkallingar, mjukisbralls, termobrallor, långärmad tröja, två t-shirtar, hoodie, jacka, halsduk, vantar och en jävla störtkruka på huvudet när man inte ens har hunnit hämta andan. innan när jag tog mig tiden till att jogga runt banan när jag skulle hämta hamburgare i hagen, var det inga problem alls, då var tillochmed marken frusen i gropar and shit, men nu, nej, jag höll på att dö av ansträngning när jag väl kommit till stallet, som inte ligger särskilt långt ifrån platsen jag flög av. dessutom hade jörgen försökt ta sin in i fel stall, den dumme. aja, upp igen och denna gå igenom vad som hände.
inget, egentligen. bengt blev rädd för gödselstacken, sverre blev rädd för bengt, och jörgen visste inte vad han skulle göra och hoppade lite på stället. det sista jag såg var en fågel, så den fick ta skulden. resten av turen gick bra, och jögen fick visa sina galoppkunskaper. han tar förjävla långa steg den, sjukt.  två steg, sen var har uppe i röven på hästen som låg 8 meter framför, jag menar, hallå. duktig kille. <3
chefen skrattade när vi kom tillbaka, och påminde mig om skänklarna, och sa att nästa gång vi ska rida ska jag spänna fast spikband på dina knän så du inte kan hålla med dem. *se fram emot*
jag vet att jag ska hålla med vaderna, men nu var jag faktiskt inte tillräckligt uppmärksam på det som hände, utan jag satt och rabblade upp böcker jag har i bokhyllan som är värda att läsas om, och därför gled av. uppmärksamhet, mina damer och herrar, är viktigt. detta hade kunnat sluta riktigt illa, men enligt herr karlsson är jag fortfarande lika dum i huvudet som jag var innan, och då är det inga problem. dahshfkgasjfgasf. ahem.
det enda som hände nu var att tyglarna var alldeles för korta för att jag skulle kunnat dra mig upp, och vred handen rätt rejält, så den är lite svullen och går inte att knyta längre. men vafan, det är lugnt, jag kan slåss med vänster.
 note to self; håll balansen med tårna nästa gång.

iallafall, jag har ont i magen igen, ingen aning varför. hela gårdagen tillbringade jag på dass och kräkte tills det kom blod. idag har jag ont som fan i bröstet och magen, men vet inte om det beror på hungersmärtor eller något annat.
har inte ätit ordenligt igår, kan vara därför, men jag är faktiskt inte hungrig längre, och det är mycket mycket bra. får väl ta en macka till och lite cola för magen, antar jag. mamms var duktig och tog rätt cola. cancer ftw!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hitl0rrrrrrrr<3

2009-03-25 @ 10:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0