bone is in

jag har ätit bra de senaste dagarna. känns mycket tillfredsställande.
dock är jag fortfarande sjuk som en jävla gnu, men ska pallra mig till skolan imorgon. jag orkar inte vara hemma och bara sitta och hosta slem som någon jävla gubbe som rökat i 65 år. nej, jag vill göra någon nytta och försöka kompensera allt det jag missat hemma. hade tänkt vara lite nyttig idag också, och skriva ner lite saker till josef som hon kan använda när hon är på malta och gottar sig, den jävlen. men jag är glad för hennes skull, detta förtjänar hon. iallafall, så ska jag nog träna lite på montén också, bara för att lyckas på provet. kan man inte rida hyffsat så får man skriva hyffsat.
haha, det är rätt komiskt när man tänker efter. jag har hållit på med hästar i snart 14 år, och för det mesta tränat min gamla häst varje dag. jag har kunnat rida som en gud, nu verkar det precis som om jag glömt allt. jag kanske hade behövt få tillbaka min älskling. känner mig otroligt dålig när jag ens försöker. nej, jag håller mig i långvagn ett tag till.

dock kan jag erkänna att jag tycker att min gamla häst blir plågad. när jag sålde honom var han i tävlingskondis, då vi tränade distans. han kunde trava 1 mil utan att ha över 60 i puls (han är en travare), och han älskade att jobba. dock inte dressyr, me hoppning och race gillade han, även om han inte riktigt fattade hur man hoppade. när han såldes kom han först till en brud som ville dra igång sin ridning igen, och jag kunde bara skratta. han? till att börja på? snälla, jag kunde fan inte hålla honom efter han hade stått en dag. och jag hade rätt som vanligt. han kastade av henne så hon bröt benet och han såldes vidare. nu står han i götene, blir riden 30 minuter i veckan och går i hagen resten av tiden. jag vill så gärna hjälpa honom är jag tänker på hur han var innan. men dem han står hos vill inte sälja honom, eller jo, deras mamma var rätt pepp på det, men inte ungarna. 'han är en del av familjen'. ja, MIN familj. han ska fan inte behöva pensioneras än, han är bara 8 år gammal. shit.

iallafall, nu ska jag göra någon nytta hade jag tänkt. om jag ens kan det. heh.


Kommentarer
Postat av: Lime

haha, käkar du fortfarande de?:P
funkar dom för dig?

Tycker att du skriver bra o gillar din blogg btw:)

2008-05-08 @ 21:54:37
URL: http://limevatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0