bara lek, inget mer

allt kul kommer ju till ett slut. mitt kom uppenbarligen igår.

allt började med att flickorna ville käka BK, och jag följde glatt med och åt min soyghurt som den mest hälsomedvetna på det gudsförglömda stället. vi snackade och hade väldigt trevligt, men sedan fick jag ett sådant sug efter mina extra pastilles, så jag bestämde mig för att gå in och vara klepto på hemköp. när jag ändå var igång så tog jag ett choklad till tikarna också. allt gick enligt planen och jag kom ut osedd.. trodde jag.
plötslig var det någon som tog tag i min arm och kastar upp en bricka i ansiktet på mig som skriker VÄKTARE, och dum som jag är säger jag 'va? ehe'
han, kolugn (tack för det), säger att han såg vad jag gjorde och att jag var tvungen att  följa med honom in igen. han tog mig till deras lager och våldtog mig x-antal gånger. nej, det gjorde han inte, han tryckte ner mig på en stol.
jag som fortfarande inte fattade varör jag såg så jävla dum ut, satt bara där och studerade hans ansikte för att se om han var påväg att få ett extremt utbrott på mig, eller om jag kunnat slingra mig ur detta. och det försökte jag.

jag citerar:
asså om han ser dum ut så kan du playa han! han kommer ente fatta ett piss, brushan. du ger han bara fel uppgifter så fuckar han upp allt, aiight? och grisarna kommer ente åt daj. du klarar det, trippish.

tack, mergim, för det värmande rådet. DET BLEV BARA VÄRRE.
som sagt, jag tänkte leka med honom, så jag gav fel uppgifter, men till skillnad från dumhuvudet mergim fick, så ringde han direkt för att kolla upp om det fanns någon som hette det och hade det personnummert. klart som fan att det inte fanns, jag hittade precis på det. så jag satte mig själv i skiten där. sedan var jag ju tvungen att ge honom rätt uppgifter och han kollade upp dem för säkerthets skull. sedan ringde han snuten.

sedan satt jag där och plågades igenom 60 minuters snack om hur jävla smart jag egentligen var (jag vet, jag fintade dig först, pucko) och hur jag hade kunnat sabba min framtid och blah blah. jag vet allt detta redan, snälla, stäng av. lite senare dök även mr pop upp, och började fråga ut mig.

gris 1: hur gjorde du när du tog detta?
trippish: jag ställde mig vid hyllan, och voila, byxorna fulla.
gris 1: visa.
trippish: *visar*
gris 2: är du säker på att det är såhär det gick till?
trippish (lite lätt retad): japp.
gris 1: hmm.


gris nummer ett ringde ett samtal till bossen och bredde på satan om vad som hade hänt. jag tappade hakorna och satt och blängde på honom. han spände blicken i mig och avslutade samtalet.
nu började jag bli lite lätt frustrerad.

gris 1: du är dum i huvdet, vet du det?
trippish: nej, det tycker jag inte. jag gjorde fel, okej?
gris 1: ja, dehet gjorde du.
trippish (smått elak): JA.
gris 1: sitt inte och var spydig och otrevlig mot mig.
trippish: det är jag inte. jag svarade på din fråga, eller hur?
gris 1: passa dig.
trippish (mord i blicken): du är ingenting utan din bricka, det vet du va? (EPIC FAIL)
*gris 1 tappar tråden och drar något annat*
gris 2: *snörvel*
väktare: förkyld?
gris 2: nej, pollen.
väktare: jahaja.
trippish: *slutar lyssna*
gris 1: ..så är det. du kan tycka vad du vill om mig, men du känner inte mig--
trippish: TACK OCH LOV FÖR DET
gris 1: ja, det kanske du tycker, men..
trippish: *slutar lyssna*
gris 1: har du något ID på dig?
trippish (frustrerad med tårar i ögonen): nej, det har jag inte.
gris 2: då måste vi ringa och kolla så att du är du, iochmed att du ljuger för oss.
trippish: får jag kanske kolla i min väska om jag hittar min plånbok?
gris 1: gör du så, lilla vän.
trippish (tappar humöret): OKEJ.
väktare: du sa ju att du inte hade ett.
trippish: det har jag inte, men jag kanske kan leta fram ett, eller hur?
gris 2: jasså, det kan du.
gris 1: ja tjena leffe, skulle vilja kolla upp en snattare som ljuger här.
trippish (kokar): får jag gå nu?
gris 2: nej, det får du fanimej inte.
gris 1: *avslutar samtalet* okej, du är du. nu ska vi skriva en anmälan till polisen och soc.
trippish: okej.
gris 1: sen kallar vi till förhör, för att du har varit så krånglig att vi måste det. sen blir det böter.
gris 2: kan vi köra dig någonstans nu?
trippish: nej, jag ska hem och ta livet av mig.
gris 1: ursäkta?
trippish: jag sa att jag skulle till stan.
gris 1: jaha.
gris 2: nu följer vi med dig ut.
trippish: varför? är ni rädda att jag ska sticka eller tömma butiken?

det blev uppenbarligen förmycket för grisarna, så de tog mig hårt i armen och släpade ut mig.
lyckad dag, säger jag bara. det bästa var ändå när de avslutade det hela med 'ha en trevlig dag'. där trodde jag att jag skulle dö på fläcken. sedan kom all stress, rädsla (ja, faktiskt) och ilska ut, och jag stod mitt på värnhem och cried my stone (heart) out.

det var väl allt. sen fick jag ju förvarna mamma, men hon tog det ok. jag har iallafall lärt mig en läxa.
och tro nu inte att jag har något emot snutar, men om de behandlar mig eller andra äckligt, så är det fan dags att de ser upp.

moral of the day: snatta aldrig på hemköp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0