my life is riddle

i magen finns det knivar som försöker ta sig ut. i huvudet finns det tankar som vill gömma sig, och på utsidan är allt som vanligt. jag ler, skrattar och ser dum ut. får kommentarer om att jag är snygg, och skit för att jag är bättre än alla andra.

försov mig i två timmar imorse och missade min tandläkartid. får ringa och be om ursäkt senare, annars får jag väl däng av mor min. iallafall så gick jag upp och gick gäspande ut i hallen får att hämta min tröja, och där, mitt på golvet ligger ett brev, markerat 'till målsman' och sedan min skolas logga. blodet började pumpa, och jag böjde mig ner för att klia mig på benet. tog sedan upp kuvertet och slaktade det. det stod att jag är kallad till 'elevvårdskonferens' den 13 mars, och att mentor, rektor och skolsköterska kommer närvara. palla shi, mannen. de ska förmodligen mala på om att jag gått ner i vikt eller något, men vafan, det har jag ju inte. jag har inte magrat heller. så kan alla hålla flabben? horor.

har fått en kallelse till skolsköterskan också, hon vill ta reda på vad jag väger. menar de på fullt allvar att jag ska ta av mig paltorna och sedan ställa mig på vågen och få en smärre hjärtinfarkt? 
nej, glöm det. jag har 'tappat' kallelsen. 

anyway, har umgåtts med baby hela veckan. mått bra de stunder jag har haft sällskap, mått dåligt och spytt när jag varit ensam. så ni har inte missat så värst mycket.

förutom att jag är fetare än vanligt.
lina hälsar, btw 


Kommentarer
Postat av: emsa

hoppas du har det bra.

2008-02-29 @ 11:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0