det finns inget hopp för mänskligheten

och detta är ungefär 20 gången jag säger det/skriver det.
när folket inte fattar vad jag säger, då är det kris. det är inte det att de inte vill lyssna, och inte min dialekt (bara när jag är full), utan de är uttrycken jag använder. från mina inälvor ända ut i skinnet är jag blatte, och därför slänger jag in x-antal 'blattiska' ord. alla har ni hört dem, det vet jag, men att ni är dumma i huvudet.. tja, det vet jag också.
därför hade jag tänkt skriva ihop en liten lista. bara för att utbilda er, samt hålla mig ifrån maten. ju mer jag skriver, desstu mindre tänker jag på mat. fast matintaget idag har varit hyffsat. kör det senare, men nu, en ordlista.


guss/ar - flicka/tjej/brud/brutta
thug/ar - pojke/kille/grabb/pojk
baxxig - fin/snygg/het/hallåja
baxxar - tar/snor/stjäler
baxxade - satt på/knullat/legat med
tjall - stjäl/snor
shadapar - stjäl/snor
palla shii - orkar inte
abou - mannen/älskling
abri - mannen/älskling/kompis
breh - bror/vän
brush/an - bror/nära vän
len - du
shoo - hej/tjena/halleluja
palla ente - pallar inte
ponani - fitta
charmouta - hora

det var dem orden jag kom på att jag använder mest. har ett antal andra ord som jag inte pallar stavar till, men jag säger dem gärna till er, då de flesta stämmer. :)
då går vi över till maten. 

5 sviskon (skånska för torkade plommon)
2 riskakor osaltade
2 knäckebröd m. ost

senare: pasta sallad. 
motion: ut och gååååå <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0