the violence in destroyed frames

skrev ett inlägg till bloggen i min dagbok, då bristen på internet och all connection är låg.


atm är jag mitt ute i ingenstans, och det enda man ser är skog och åker. VÄNTA,  jag såg precis en sjö! vilken lycka. känns fett skumt att skriva dagbok igen, då kärringen bredvid läser vad jag skriver. haha, min handstil ftw. <3
ser seriöst ut som en utvecklingsstörd har skrivit. en av anledningarna till att jag tog med dagboken var pga att jag ville skriva, och dels för att jag kan rita i den!!!1+ett
även om jag inte kan rita. det kan jag bara ibland, men knappast på en skranglig buss. publicerar bilden också, så ni kan njuta av min konstnärliga sida. voila, jag är ze mästerkonstnär! min hand börjar göra ont, då min ställning inte är den bästa. armen är ihopklämd i en skum vinkel, så jag har en känsla av att skitet går av innan jag spytt ut allt jag vill ha fram, denna gången på ett förstaklassigt papper. 

klippte mig igår. nu ser jag ut som en bearded collie istället för en afghan. klart en förbättring, även om jag nu är en herdehund istället för en bög. fast jag kommer alltid vara bög i mina kompisars ögon. ;)

shoppade igår. ja, jag betalade faktiskt för vissa grejer. obey me. men en del saker slank ju ner, bara för att. fick frågan 'hur fan lyckas du?' av fröken jonna.
ja jonna, det är en av mina medfödda egenskaper. alla andra är kopior, jag är självlärd. kanske dags för mig att öppna en skola? eller ja, starta en utbildning. 'hur du blir kleptoman' låter fett catchy. det hade säkert blivit bra TV också.

påtal om något helt annat, tror jag vi har landat i linköping. klockan är 15.27, och jag har suttit på denna jävla bussen i 5 timmar och.. 28 minuter. min rygg värker som en hovböld, och jag tror bergis att min röv har smält samman med sätet.

tillbaka till det jag skrev innan. som sagt var jag i stan igår med mina kära uttrar hanna & emilia, samt dannöö och jonna med tillhörande pojkvän, fredrik. dagen började med att klockan ringer (ja, den är på även om det är lov) och jag går direkt upp och börjar på det förbannade jävla pusslet jag fick för mig att lägga. efter en massa svordomar och kramp i alla möjliga leder, kommer dagens höjdpunkt: posten.
iom att jag är så jävla rastlös så blir jag hysteriskt upphetsad när posten kommer. och idag hade jag all rätt att bli det, för där bland alla räkningar låg ett avi som var adresserat till mig.
oh, the joy! det visade sig vara mina nålar som anlänt. jag kastar på mig kläderna och fixar en sminkning som skulle tagit er en halvtimme, rusar ut i hallen (ha i åtanke att jag inte är stressad, bara hyper) och drar på mig skorna, när mormor ringer. och som alltid är det underbart roligt att höra henne klaga och vara orolig över att jag förmodligen dör på resan upp till sthlm, och för guds skull, ta nu ordentligt på dig, och stanna inne på nyår, jag vet ju hur ditt humör är och blah blah. efter att ha förklarat att jag KOMMER överleva, kan jag äntligen påbörja min vandring till posten och det väntande nålarna. as usual för jag problem med leg-biten, men till sist kommer bruttan på att det inte behövdes. så jag langar upp mina sista cash och betalar. när jag kommer ut märker jag att det ligger hundrasextiosjutusenfyrahundrafem meddelanden på min mobil, alla frågandes samma sak, 'vart är du?'
ja, inte fan vet jag! så jag pallrar mig till bussen som kommer efter fem minuter och tar mig till gustav där mina kära undersåtar väntar. väl framme utbyts kramar och hälsningar, samt en och annan svordom från min sida. sen är det dags för det vanliga trallandet överallt, och alla träffar med folk som står en nära och sådana man träffat på fyllan, samt den som sparkade undan ens kryckor i lund. jävla hora, max.
sen blir det en hel del nallande från min sida, och en snabbkurs i hur man gör när man tar saker med prislapp/larm. piece of cake. är man fingerfärdig är man.
ytterligare problem med en senare kortbetalning, då jag är tvungen att hala upp mitt matkort och mitt CSN-kort för att ha något som liknar ett leg bara för att bli nekad av kortjävlen som bara funkar när det själv vill. sen hände inget mer, bara att starta gräl med en gubbe som trängde sig före i busskön. that pisses me off big time, men vill han frivilligt mucka med mig får han skylla sig själv. det resulterade i en vass armbåge i ryggen senare. charmouta. 
off topic: jag har nu antagit en grodliknande ställning som gör att jag skriver ännu fulare. 

för att skriva det som bloggen egentligen handlar om, går vi till ämnet mat. idag har jag enbart mumsat på en naturdietbar, och en avokadosallad + pasta med ost tryckte jag i mig när jag väl var framme. dög bra, då vi förmodligen går och tränar imorgon. ska bli en soft vecka. först träning/fasta hos min älskade brush, sedan likadant hos finaste amanda. det enda som blir jobbigt denna veckan är nog galan på fredag, då man måste käka upp allt man ha på tallriken. tre rätters + dessert, jättekul. ska köra med servetttricket och blir det verkligen för mycket så spyr jag upp skitet. men det ska nog gå bra, det löser jag. känner att kontrollen ligger rätt högt, och det känns bra. har druckit dåligt idag dock, men orkade inte ta med min älskade vattenflaska, då jag hade varit tvungen att gå på dass var fjärde sekund. 

nyår på måndag då. har två väskor nästan fulla med sprit, så det kommer bli väldigt lyckat. men nu börjar jag få kramp i handen, så jag avslutar detta. kommer säkert kasta in fler rader under veckans gång, så alla kan vara lugna.

over and out 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gör man när man tar saker med larm? :O
lär mig med

2007-12-30 @ 00:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0